آموزشگاه آسان ماشین

مجری طرح آموزش و آزمون مهارت رانندگی  ویژه لیفتراک  بیل لودر تراکتور  و.....

به آسان ماشین خوش آمدید

 

مجتمع آموزشگاه رانندگی آسان ماشین : آموزش تخصصی اپراتوری(رانندگی) انواع ماشین آلات راهسازی، صنعتی، معدنی، ساختمانی و انبارداری

زمان ثبت نام: پنج شنبه و جمعه ها از ساعت 07:00 لغایت 14:0

مدارک لازم: همراه داشتن اصل شناسنامه،اصل کارت ملی، اصل گواهینامه - ۶ قطعه عکس ۴×۳ رنگی زمینه سفید (بدون عینک،کراوات)

تلفن جهت پيش ثبت نام و هماهنگي شرکت در دوره هاي آموزشي : ايتا، روبيكا، واتساپ و تلگرام 09930966170-09112153851

مکان و نظرات هنرآموزان:

آموزشگاه در گوگل مپ https://g.co/kgs/Co2S6D3

مکان آموزشگاه رانندگی آسان ماشین در بلد https://balad.ir/p/7mon55XLOVJ1dY?preview=true

مکان آموزشگاه رانندگی آسان ماشین در نشان https://nshn.ir/59sbvYPzOxGx7s

آدرس: جاده قدیم تهران کرج(متوسلیان) سه راه شهریار باغستان سعید آباد وحید ۳ پلاک ۱

ایمیل آموزشگاه:Aasanmachine@gmail.com

اینستاگرامASANMACHINE.IR

 

مشخصات فنی بلدوزر D375A-5 كوماتسو ژاپن

مدل موتور Komatsu SA6D170E-3

توان موتور 391 كیلووات برابر با 525 اسب بخار در 1800 دور در دقیقه

وزن كاری 67000 كیلوگرم

نوع زنجیر سنگی- روغنی

كابین فلزی استاندارد و گارد محافظ كابین

طول تیغه 965/4 متر

نوع تیغه Semi-U Tilt Dozer

ظرفیت تانك گازوئیل 1050 لیتر

دارای سیستم تهویه مطبوع (Air Conditioner)

دستگاه از زمان تحویل به مدت شش ماه یا 1000 ساعت كاركرد (هر كدام زودتر سپری گردد) مطابق با دستورالعمل و استاندارد كارخانه سازنده (كوماتسو)، وارانتی می باشد.

بلدوزر ، قویترین دستگاه راهسازی در حمل و جابجایی خاك به حساب می آید. امكان نصب تیغه های متنوع با كاربردهای مختلف جهت تطابق با شرایط كاری وجود دارد. از این دستگاه در عملیاتی همچون حفاری خاكهای سخت و صخره ای ، تسطیح اولیه جاده ، دپو كردن و جابجایی خاك ، كندن درختان و پر كردن كانالها می توان استفاده نمود.

 

 

 

مشخصات فنی بلدوزر D155A-2 كوماتسو ژاپن

مدل موتور Komatsu SA6D140E-2

توان موتور 239 كیلووات برابر با 314 اسب بخار در 2000 دور در دقیقه

وزن كاری 34560 كیلوگرم

طول تیغه 130/4 متر

ارتفاع دستگاه 770/3 متر

طول دستگاه 8/560 متر (با احتساب ریپر)

نوع زنجیر روغنی

كابین فلزی استاندارد

نوع تیغه Stright Tilt Dozer

ظرفیت تانك گازوئیل 600 لیتر

دارای سیستم تهویه مطبوع (Air Conditioner)

دستگاه از زمان تحویل به مدت شش ماه یا 1000 ساعت كاركرد (هر كدام زودتر سپری گردد) مطابق با دستورالعمل و استاندارد كارخانه سازنده (كوماتسو)، وارانتی می باشد.

مدير سايت

این کشنده از لحاظ نمای ظاهری هم قشنگ هست

داخل کابین این کامیون هم جادارو زیبا هست

کنسول و اتاق جلو و سیستم تعلیق اتاق جلو هم مربوط به شرکت مان المان میشود

موتور_ 8 سیلندر ماز

گیربکس درحال حاظر zf المان (البته سری های قبل این کشنده گیربکس ماز بود که بعلت نا

هماهنگی دنده ها و یک مقدار زوزه گیربکس تعویض شد

دوستان این کشندهازلحاظ سرعت هم بسیار پر شتاب و تند و تیز میباشد

مصرف سوخت هم نسبت به کشنده های دیگر کمی زیاد هست البته درمقایسه با کشنده

های موتور خطی چون ماز خورجینی 8 سیلندر میباشد با حجم موتور 8/14 lit


اما سیستم فنر بندی جلو فنر تخت و سیستم فنر بندی عقب 4 بالون

سیستم فنر بندی زیر اتاق هم بالونی هست همانند مان tga


مشخصات:

استاندارد الایندگی : 
EURO 5


موتور: :   
RENAULT

قدرت موتور: :
412hp

گیربکس : :
ZF16S182

وزن ناخالص کامیون با تریلر : :
44000kg

وزن خالص کامیون : :
7200kg

مدير سايت

کشنده پرميوم از يک موتور شش سيلندر خطی به نام DXi11 به حجم 8/10 ليتر به قدرت 436 اسب بخار و گشتاور 2000 نيوتن متر در 1100 تا 1400 دور در دقيقه و مجهز به توربوشارژر و اينترکولر می‌باشد که در مقايسه با کشنده آکسور با وجود موتور کوچکتر از هشت اسب بخار قدرت بيشتر برخوردار است ( نمونه اروپایی 450 اسبی می باشد ). جعبه دنده اين کشنده ساخت ZF و 16 سرعته می‌باشد.مرسدس آکسور با دارا بودن يک موتور شش سيلندر مدل MB-OM457LA به حجم 9/11 لیتر و مجهز به توربوشارژر و اينتر کولر دارای قدرتی معادل 428 اسب بخار در 1900 دور در دقيقه می باشد, موتور آکسور با گشتاور 2100 نيوتن متر در 1100 دور در دقيقه, از گشتاوری بهتری نسبت به پرميوم برخوردار می باشد

ادامه نوشته..
مدير سايت

مقایسه کشنده های ولوو FH و مان TGA


کشنده ولوو سری اف اچ اولين بار در سال 1993 از سوی ولوو سازنده خوشنام سوئدی عرضه شد و توانست در اولين سال عرضه عنوان کاميون سال را نيز از آن خود کند. شرکت ولوو برای اين کشنده که تابستان امسال نسل جديد آن را روانه بازار کرده، موتور‌هايی با حجم بالاتری به نسبت نسل دوم آن در نظر گرفته است، اين موتور شش سيلندر به نام D13A دارای 8/12 ليتر حجم و 480 اسب بخار قدرت مجهز به سوپرشارژر مطابق با استاندارد‌های يورو 3 می‌باشد که هر سيلندر دارای چهار سوپاپ جداگانه می‌باشد.

 

ادامه نوشته..
مدير سايت
در این مطلب نگاهی مختصر داریم به کامیونهای جدید ماک در کلاسهای سنگین و نیمه سنگین. ماک در حال حاضر چندین دهه است که در ایران فروش نداشته است و این باعث شده با وجود علاقه اکثر ایرانی ها به این نشان آشنایی چندانی با کامیونهای جدید ماک نداشته باشیم.
در کامیونهای ماک جدید از موتورهایی با نام MP( Mack Power) استفاده میشود و که برای کاربری های مورد نظر از کلاسهای MP7 و MP8 ­و نهایتاً موتورهای قدرتمند MP10 استفاده میکنند. این موتورها استانداردهای آلایندگی EPA آمریکایی را پوشش میدهند. موتورهای MP8 با 13 لیتر حجم قدرتهایی از 415 اسب بخار تا 485 اسب بخار را پوشش میدهند و موتورهای 11 لیتری MP7 قدرتهایی از 325 تا 405 اسب بخار را شامل میشوند. موتورهای MP10 با 16 لیتر حجم قدرتهایی مابین 515 تا 605 اسب بخار را شامل میشود. در کامیونهای ماک جدید از مجموعه متنوعی از گیربکسهای ساخت Allison, Eaton و گیربکسهای اختصاصی ماک با نام Maxitorque استفاده میکنند و بر اساس نیاز خریدار میتوان گزینه های متعددی را انتخاب کرد. در سطح رفاهی هم ماک با کابین های بزرگ، خشن و دماغ دار خود تمام نیازهای یک راننده را برطرف میکند.
در کلاس نیمه سنگین ماک کامیونهای گرانیت Granite را به صورت کشنده و باری عرضه کرده است که برای کمپرسی، میکسر، مصارف نظامی و بسیاری مصارف دیگر قابل استفاده است . این کامیون از موتورهای کلاس MP7 و MP8 براساس نیاز مشتری استفاده میکند.

رای حمل اتوبانی یا بزرگراهی ماک سری جدید کشنده پیناکل pinnacle را جایگزین سری Vision کرده است. پیناکل میتواند از موتورهای MP7 و 8 استفاده کند.


و در نهایت برای حمل سنگین کشنده تایتن با کسر ت (TITAN) یا همان تیتان خودمان را معرفی کرده است و برای مصارف نظامی، خارج از جاده، محموله های فوق سنگین مورد استقاده قرار میگیرد و موتورهای MP10 را مورد استفاده قرار میدهد.
__________________

مدير سايت


قبل از جنگ جهانی دوم حمل و نقل در ایران و جهان توسط کامیونهای تجاری بنزینی انجام می شد عمده کامیون های پیش از جنگ جهانی دوم در ایران عبارت بودند از: ماک , جمس , دوج فدرال , وایت , والفرانس و کامیون های دیگری مثل بوزینگ , گرام , ماگیروس.قدرت بیشتر و استقامت بالاتر کامیونهای آمریکایی باعث شده بود تا ساخته های این کشور در راس کامیون های مورد استفاده در ایران قرار بگیرند. این وضعیت تقریبا تا پایان جنگ جهانی ادامه داشت. بعد از جنگ جهانی با توجه به اینکه ایران محلی یرای تردد متفقین بود همزمان کامیونهای آمریکایی مثل ماک استودی , بیکر , دوج و.............نیز در تعداد بالاتر نسبت به قبل به ایران وارد شدند.

ادامه نوشته..
مدير سايت

1 - این گیربکسها توسط یک ecu کار میکنند که با ecu مرکزی موتور هر لحظه در ارتباط است. زمانیکهدور موتور از حد نرمال پائین بیاید ecu مرکزی به ecu گیربکس فرمان دنده بهتر را صادر میکندو بلعکس .جالب است که این فرمان در سراشیبی و سربالائی فرق میکند یعنی هرچه سربالائی بیشتر باشد ، گیربکس اتوماتیک دنده بهتری را درگیر میکند .نا گفته نماند که این گیربکسها بسته به مقدار بار کامیونو درصد شیب جاده عمل میکنند. زمانیکه دور موتور به حد نرمال برسد ecu گاز را زیر پا قطع میکند سپسفرمان دنده را به گیربکس داده و دور موتور را تنظیم میکند یعنی گاز وسط میدهد حال به حد لازم بعد ازاینکه گیربکس دنده بهتر را در گیر کرد دوباره ecu موتور گاز را وصل می کند . این نکته هم باید دانستکه راننده ( در طی این مراحل که شاید به ثانیه هم نکشد) پای خود را از گاز نباید بردارد.

ادامه نوشته..
مدير سايت