آموزشگاه آسان ماشین

مجری طرح آموزش و آزمون مهارت رانندگی  ویژه لیفتراک  بیل لودر تراکتور  و.....

به آسان ماشین خوش آمدید

 

مجتمع آموزشگاه رانندگی آسان ماشین : آموزش تخصصی اپراتوری(رانندگی) انواع ماشین آلات راهسازی، صنعتی، معدنی، ساختمانی و انبارداری

زمان ثبت نام: پنج شنبه و جمعه ها از ساعت 07:00 لغایت 14:0

مدارک لازم: همراه داشتن اصل شناسنامه،اصل کارت ملی، اصل گواهینامه - ۶ قطعه عکس ۴×۳ رنگی زمینه سفید (بدون عینک،کراوات)

تلفن جهت پيش ثبت نام و هماهنگي شرکت در دوره هاي آموزشي : ايتا، روبيكا، واتساپ و تلگرام 09930966170-09112153851

مکان و نظرات هنرآموزان:

آموزشگاه در گوگل مپ https://g.co/kgs/Co2S6D3

مکان آموزشگاه رانندگی آسان ماشین در بلد https://balad.ir/p/7mon55XLOVJ1dY?preview=true

مکان آموزشگاه رانندگی آسان ماشین در نشان https://nshn.ir/59sbvYPzOxGx7s

آدرس: جاده قدیم تهران کرج(متوسلیان) سه راه شهریار باغستان سعید آباد وحید ۳ پلاک ۱

ایمیل آموزشگاه:Aasanmachine@gmail.com

اینستاگرامASANMACHINE.IR

815F Series 2 Soil Compactor

The new 815F Series 2 Soil Compactor offers greater power,

productivity and compaction. Combine this with the finest

customer support system in the world - the Caterpillar® dealer

network of service and parts - and you get the lowest operating

cost with the best up-time in the industry

مدير سايت

بنا به درخواستهایی که از طریق ایمیل و... برای افزایش مطالب بخش معرفی ماشین آلات ساختمانی  و راهسازی شده بود این مطلب را در مورد یکی از معروفترین و پر کاربرد ترین ماشین آلات یعنی بلدوزرها نوشتم امیدوارم مورد استفاده کاربران گرامی قرار گیرد.

ادامه نوشته..
مدير سايت
اصول عملکرد "ماشین های راه سازی"قابل استفاده: دانشجویان، هنرجویان فنی و حرفه ای، کاردانش، تعمیرکاران و سایر علاقمندان
قیمت پشت جلد:  28000 ریال
 
موجودی: در حال حاضر این کتاب در سایت قابل تهیه نمی باشد.
 
مشخصات کتاب
  • تعداد صفحه: 248
  • نشر: علوم معروف (05 اردیبهشت، 1385)
  • شابک: 964-5778-17-4
  • قطع کتاب: وزیری
  • وزن: 600 گرم
مدير سايت

ابعاد کاميون

طول هشت متر و شصت سانتيمتر

عرض دو متر چهل و نه سانت ودو ميل

مرکز محور عقب تا انتهاي شاسي يک متر و سيزده سانتيمتر

ابعاد شاسي

عرض شاسي در جلو يک متر و هشت سانتيمتر

ضخامت شاسي هفت ميل

عرض شاسي در عقب هشتاد پنج سانتيمتر

اوزان

وزن مجموع چهل دو دو تن

وزن شاسي کاميون ده تن چهارصد و هفتا د و سه کيلو

ظزفيت حمل بار با اتاق سي يک تن و پانصد بيست و پتج کيلو
ادامه نوشته..
مدير سايت

موتوربنزینی:موتور های بنزینی اغلب در ماشین های کوچک کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرد ه همچون چمن زن و علف تراش ها و...

طرز کارموتورهای بنزینی شبیه موتور های دیزل است با این تفاوت در موتور های بنزینی عامل انفجار جرقه زدن شمع است ولی در موتور دیزل عامل انفجار فشرده شدن زیاد سوخت در نتیجه آن تجمع مولکول و سوخت بدون نیاز به شمع منفجر می شود.در انیمیشن زیر طرز کار موتور بنزینی نمایش داده شده

http://iranmechanization.blogfa.com:منبع


مدير سايت
کانسپ جدید میستوبیشی دیزل بنام FuSU

یک شرکت ژاپنی تولید کننده خودروهای سنگین از ساخت نسل جدیدی از کامیون کمپرسی مفهومی دوگانه سوزی خبر داده است که آلایندگی زیست محیطی فوق العاده کم و عملکرد توام با سر و صدای بسیار پایینی نیز دارد.


Mitsubishi Fuso Canter Eco-D Concept Dump Truck From Tokyo Motor Show ’07

The concept car that brought to you by famous manufacturer are usually reserved for sport cars, but Mitsubishi is showing you a different next generation of a car that you prefer not to see … dump truck concept. Mitsubishi fuso canter dump truck concept car is far away from our perception, it’s sleek, futuristic, and comes in glossy silver color. I like seeing this dump truck concept car on the road someday…

mitsubishi fuso canter, dump truck concept

ادامه نوشته..
مدير سايت

سرنوشت فراز

برای اولین بار در تاریخ صنعت خودروسازی کشور ، یک رئیس جمهور شخصاً وارد ماجرای شماره گذاری یک خودرو شد. این اتفاق بعد از آن رخ داد که کِشنده "فراز" پشت درهای "راهنمایی و رانندگی" متوقف شد و مسوولان پلیس اعلام کردند که زیر بار شماره گذاری آن نخواهند رفت.

پلیس می گوید که "فراز" همان " هوو"ی سابق است ؛ خودرویی که هرچند تنها یک درصد کامیون ها و تریلرهای کشور را به خود اختصاص داده ، اما 10 درصد تلفات جاده ای را دارد!
ایران خودرو دیزل که خط تولید فراز را راه اندازی کرده ولی فعلاً تولید آن را متوقف ساخته است در مقابل چنین می گوید: هووهای موجود در جاده ها مدلZZ4257S3241V است و فراز مدل ZZ4257N3247C شرکت چینی CNHTC است و لذا نباید این دو را یکی دانست.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل می افزاید:همان مدل هوو هم که سال 1384 وارد ایران شده، یک محصول غیراستاندارد نبوده است، اما آنچه مسأله ساز شد لب مرز بودن برخی استانداردهای آن است که متناسب با ورود به کشورهایی مثل ایران، عراق و اردن و دیگر جاهایی که در رانندگی خودروهای سنگین فرهنگ خاص خود را دارند نیست، به ویژه آن که به هر کِشنده وارداتی هوو یک تریلر داخلی وصل می شود که 80 درصد آن ها غیراستاندارد و تک بوستر هستند و هوو نمی تواند متحمل استاندارد نبودن آن بشود.
به گفته وی ، تفاوت هوو با بنز، ولوو، رنو و ایوکو که 50 سال است با این بازارها آشنا هستند و با آن کار می کنند، در همین جا است؛ آن ها برای محصولات این بازارها یک طراحی جامع انجام می دهند؛ یعنی به جای اکسل 8 تن، اکسل 9 تن در نظر می گیرند و با فرض این که تریلری که بعدها به این کشنده وصل می شود تانک باد ندارد، تانک باد را روی خود کشنده نصب می کنند.

هاشم یکه زارع می افزاید: یک راننده اروپایی هرگز اضافه بر 20 تن مقرر روی تریلرش بار نمی زند اما در ایران اگر پیش بیاید تا 26 تن هم بار می زنند و این مسأله ای است که سازندگان بنز و ولوو در نظر می گیرند اما چین که تجربه بازار ایران را نداشته پیش بینی نکرده و مدیران ایرانی هم که در آن زمان اقدام به واردات هوو کرده اند، به این مسائل که ما 7هزار نفرساعت کار کارشناسی روی آن انجام داده ایم، دقت نکردند. وگرنه همین هوو که به 82 کشور دیگر هم صادر شده است در جاهای دیگر مشکل ساز نبوده است.


مدیران ایران خودرو دیزل و موسسه استاندارد تاکید دارند که در فراز ، مشکلات هوو موجود نیست و مشخصاً سیستم ترمز هوو که مشکل آفرین بوده ، در فراز اصلاح شده است و لذا با رفع عیب صورت گرفته جایی برای نگرانی وجود ندارد.
با این حال پلیس همچنان بر موضع خود استوار است ؛ سردار مومنی در این باره چنین می گوید: هوو داراي عيب‌هاي اساسي در ترمز، فرمان‌پذيري، پايداري و سيستم تعليق است و ظرفيت پمپ باد آن پايين بوده و با 8 یا ده تا پدال زدن افت فشار پیدا می‌کند، اما مهم‌ترین ایراد آن، ایراد ساختاری است؛ ‌اين تريلر تحمل فشارهاي جانبي را ندارد و حتي اگر رفع عيب شود نيز مشكل به طور كامل مرتفع نمي‌شود و در سراشيبي‌ها با مشكلات جدي مواجه است.
پلیس درباره نظر موسسه استاندارد درباره تایید استاندارد بودن "فراز" می گوید: همان سال 84 هم این موسسه ، "هوو" را استاندارد تشخیص داد ولی بعداً همه دیدند که چه کشتاری در جاده ها به راه افتاد.

با مقاومت پلیس ، عملاً پرونده "فراز" معلق ماند . هر چند قانون می گوید که بعد از تایید استاندارد یک خودرو ، پلیس باید آن را شماره گذاری کند ولی راهنمایی و رانندگی تجربه هوو را مطرح می کند و می گوید نمی توانیم دست روی دست بگذاریم و تازه بعد از حوادث محتمل آینده ، گزارش بدهیم و شماره گذاری را متوقف کنیم.

هاشم یکه زارع ، مدیر عامل ایران خودرو دیزل اما تاکید دارد که فراز نه تنها مشکلات هوو را ندارد ، بلکه حتی مجوز صادرات به اروپا را نیز دارد و این ، خود دلیلی بر استاندار بودن فراز اسنت .
وی می افزاید: در حال حاضر کارخانه های زیرمجموعه ما مانند ایدم، چرخشگر، محورخودرو و قطعات خاور که تولیدکننده قطعات قوای محرکه هستند و قرار است "فراز" را به خودکفایی برسانند، با کارخانه هایی مانند بنز و ZF آلمان کار می کنند و از سطح تکنولوژی و استاندارد بسیار بالا و نزدیک به استانداردهای اروپا برخوردارند.

در چنین شرایطی که وزارت صنعت و معدن و تجارت (شامل موسسه استاندارد و ایران خودرودیزل) در یک سو و پلیس در سمت مقابل روبروی هم صف آرایی کرده اند و هیچ کدام نیز حاضر به پذیرش موضع طرف مقابل نیست ، رئیس جمهور شخصاً برای گشودن گره وارد عمل شده و دستور داده است کمیته ای ویژه مسوول تصمیم گیری در این خصوص شود. طبق دستورمحمود احمدی نژاد ، این کمیته مرکب از موسسه استاندارد ، دانشکده خودروی دانشگاه علم و صنعت و پلبیس خواهد بود و تصمیم آن ملاک تعیین تکلیف فراز خواهد بود.

در این میان ، هر چند کمیته مذکور هنوز تشکیل نشده است اما اعضای آن جداگانه نظرات شان را اعلام کرده اند ؛ محمدرضا شجاعي‌فرد - رييس دانشكده مهندسي خودرو دانشگاه علم و صنعت، علام كرده است كه در اختلاف بين پليس و موسسه استاندارد در خصوص كشنده فراز، حق با موسسه استاندارد است و برخلاف نظر پليس، اين دانشكده كشنده فراز را استاندارد مي‌داند.

نظام‌الدين برزگري ،رئيس موسسه استاندارد، نیز تاكيد كرده است :" طبق بررسي‌هاي موسسه استاندارد به عنوان تنها مرجع رسمي بررسي استانداردهاي خودرويي، كشنده فراز تمام استانداردهاي لازم را پاس كرده و پليس بايد شماره‌گذاري آن را آغاز كند".

و در مقابل سردار احمدی مقدم ،فرمانده پلیس کل کشور در آخرین موضع گیری خود رسماً اعلام کرد: اگر چه موسسه استاندارد و خودروسازان معتقدند که سیستم هوو ارتقا یافته است اما به نظر پلیس این خودرو کشنده نبوده و نمی توان از آن به عنوان کامیون استفاده کرد البته در خصوص خودرو فراز نیز باید بگوییم از نظر پلیس این خودرو استاندارد نیست و در صورتیکه مراجع قانونی به پلیس ابلاغ کنند این خودرو را شماره گذاری کنند ما چاره ای جز شماره گذاری نداریم اما مردم باید بدانند که خودرو فراز از نظر پلیس ایمنی های لازم را ندارد.

برای این که مشخص شود سرانجام "فراز" به کجا می رسد ، باید منتظر تحولات بعدی بود ولی خدا کند آنچه نهایی می شود ، به نفع مردم باشد.
ادامه نوشته..
مدير سايت