آموزشگاه آسان ماشین

مجری طرح آموزش و آزمون مهارت رانندگی  ویژه لیفتراک  بیل لودر تراکتور  و.....

به آسان ماشین خوش آمدید

 

مجتمع آموزشگاه رانندگی آسان ماشین : آموزش تخصصی اپراتوری(رانندگی) انواع ماشین آلات راهسازی، صنعتی، معدنی، ساختمانی و انبارداری

زمان ثبت نام: پنج شنبه و جمعه ها از ساعت 07:00 لغایت 14:0

مدارک لازم: همراه داشتن اصل شناسنامه،اصل کارت ملی، اصل گواهینامه - ۶ قطعه عکس ۴×۳ رنگی زمینه سفید (بدون عینک،کراوات)

تلفن جهت پيش ثبت نام و هماهنگي شرکت در دوره هاي آموزشي : ايتا، روبيكا، واتساپ و تلگرام 09930966170-09112153851

مکان و نظرات هنرآموزان:

آموزشگاه در گوگل مپ https://g.co/kgs/Co2S6D3

مکان آموزشگاه رانندگی آسان ماشین در بلد https://balad.ir/p/7mon55XLOVJ1dY?preview=true

مکان آموزشگاه رانندگی آسان ماشین در نشان https://nshn.ir/59sbvYPzOxGx7s

آدرس: جاده قدیم تهران کرج(متوسلیان) سه راه شهریار باغستان سعید آباد وحید ۳ پلاک ۱

ایمیل آموزشگاه:Aasanmachine@gmail.com

اینستاگرامASANMACHINE.IR


ریتاردر retarderیک کلمه انگلیسی است به معنای بازدارنده و امروزه دستگاهی با این نام ساخته شده است برای کمک به افزابش نیروی ترمز وسایلی مثل لوکوموتیوها و کامیونها.ریتاردرها عموما به دو دسته درون خطیonlineوخارج خطی offlineتقسیم میشوند.درون خطی ها در مسیر انتقال نیرو قرار دارند و خارج خطی ها در کناره مسیر انتقال نیرو قرار دارند. ریتاردرها میتوانند در جلوی موتور/گیربکس/عقب گیربکس/میانه میل گاردان و جلوی دیفرانسیل قرار گیرند. از لحاظ عملکرد به 2دسته هیدرولیکی و الکترونیکی تقسیم میشوند.


گونه هیدرولیکی به دو نمونه تبدیل شده است یکی آنهایی که روغن خارج از محفظه خنک میشود و به خنک کننده خارج از ریتاردر فرستاده میشود و دیگری روغن داخل محفظه توسط آب خنک میشود.نمونه اخیر توسط کمپانی voithبا نامaquatarderبرای کامیونهای مان سریTGAساخته شده و در جلویا عقب گیربکس قابل نصب است. ریتاردر برقی هم توسط جریان برق کار میکند و آنطور که دربرخی وب سایت ها آمده بود قابلیت های بهتری دارد البته نسبت به هیدرولیکی نوع اول. ریتاردر هیدرولیکی: تشکیل شده از یک استاتور که زوایای پره های های آن برعکس روتور است و روتور که با استاتور چفت میشود.روغن از طریق پره های استاتور به جهت مخالف پره های روتور برخورد میکند و تلاش میکند نیروی آن را کاهش داده و جریان آن را برعکس کند. روتور با سیستم انتقال نیرو در تماس است و هم جهت آن میچرخد. بدین ترتیب اعمال ترمز میشود.روغن در این پروسه به شدت داغ میشود و قابلیت های خود را از دست میدهد.به همین دلیل در مدلAQUAتوسط آب خنک میشود.


روغن باید بسته به دمای محیط کاری و با کیفیت مناسب انتخاب شود و به موقع تعویض شود(برای این اطلاعات به دفترچه راهنمای محصول مراجعه کنید)در سیستم aquatarderروغن توسط جریان فشار هوا تحت کمپرس قرار میگیرد تا نتیجه بهتری حاصل شود.این سیستم از نظر فویت کوچک وقدرتمند است. ریتاردر برقی:در این نمونه قطعات تفاوتی نمیکند اما اعمال نیرو برروی روتور توسط جریان القایی(مغناطیسی) صورت میگیرد تا ترمزگیری صورت گیرد اما اینکه چگونه این کار انجام میشود راتاکنون متوجه نشدم.عدم استفاده از مایعات میتواند نکته مثبتی باشد اما در قدرت شاید توان زیادی نداشته باشد.

نظر کمپانی فویت در مورد معایب این سیستم این چنین است.مصرف زیاد برق/سنگین بودن و کاهش قدرت ترمزگیری هنگام گرم شدن. در پایان به چند سوال و جواب از سایت کمپانی voithتوجه کنید: سوال:چگونه از قیمت ها اطلاع پیدا کنم؟سیستمهای ریتاردر ما باآپشن های زیاد و برای کارهای مختلف طراحی شده است.شما میتوانید به فروشگاه محلی کمپانی بروید و آنها موظف هستند با روی خوش از شما پذیرایی کنند. سوال:آیا من میتوانم چند نمونه روغن را مصرف کنم؟ فویت فقط روغنهای برخی سازنده ها را تائید میکند و توصیه میکند از یک نمونه روغن استفاده کنید سوال:آیا روغن ریتاردر را باید عوض کنم؟بله هم باید کنترل کنید سطح آن را و برای اتوبوس مابین 90000تا 300000کیلومتر باید تعویض نمود.برای کامیون مابین 45000تا180000کیلومتر باید تعویض نمود.برای دیدن نمونه روغنهای مورد تائید فویت به سایت مراجعه کنید

مدير سايت