آموزشگاه آسان ماشین

مجری طرح آموزش و آزمون مهارت رانندگی  ویژه لیفتراک  بیل لودر تراکتور  و.....

به آسان ماشین خوش آمدید

 

مجتمع آموزشگاه رانندگی آسان ماشین : آموزش تخصصی اپراتوری(رانندگی) انواع ماشین آلات راهسازی، صنعتی، معدنی، ساختمانی و انبارداری

زمان ثبت نام: پنج شنبه و جمعه ها از ساعت 07:00 لغایت 14:0

مدارک لازم: همراه داشتن اصل شناسنامه،اصل کارت ملی، اصل گواهینامه - ۶ قطعه عکس ۴×۳ رنگی زمینه سفید (بدون عینک،کراوات)

تلفن جهت پيش ثبت نام و هماهنگي شرکت در دوره هاي آموزشي : ايتا، روبيكا، واتساپ و تلگرام 09930966170-09112153851

مکان و نظرات هنرآموزان:

آموزشگاه در گوگل مپ https://g.co/kgs/Co2S6D3

مکان آموزشگاه رانندگی آسان ماشین در بلد https://balad.ir/p/7mon55XLOVJ1dY?preview=true

مکان آموزشگاه رانندگی آسان ماشین در نشان https://nshn.ir/59sbvYPzOxGx7s

آدرس: جاده قدیم تهران کرج(متوسلیان) سه راه شهریار باغستان سعید آباد وحید ۳ پلاک ۱

ایمیل آموزشگاه:Aasanmachine@gmail.com

اینستاگرامASANMACHINE.IR

کامیون ولوو   FM9

دراین پست به بررسی ویژگیهای کامیون باری ولوو سری FM میپردازم.آشنایی من با این کامیون چندسال قبل اتفاق افتاد و توانستم از نزدیک با نکات ریزودرشت آن آشنا شوم.ولوو سری FM در کاربری های مختلف جاده ای،معدنی و....مورد استفاده قرار میگیرد.میتوان آن را به صورت کشنده یا کامیون سفارش داد.یکی از تفاوتهای اساسی این کامیون با سری FH ارتفاع کوتاهتر اتاق آن است که برای مسیرهای بین المللی مورد استفاده قرار نمیگیرد و برای مسیرهای کوتاه داخلی طراحی شده است 

FM دارای ظاهر زیبایی نیست اما پس از مدتی علاقه زیادی به آن پیدا میکنید من شخصا اسمش را زنبور عسل گذاشته بودم چون شباهت زیادی داشت. اولین نکته ای که جلب توجه میکند کیفیت بالای قطعات است. اتاقFM  تقریبا همانی است که درFH  می بینیم البته با تونل موتوری مرتفع تر،سقفی کوتاهتر و یک تختخواب.البته اتاق این کامیون هم دارای 4آپشن است که بزرگترین آن یعنی globetrotter دو تختخواب دارد. تونل موتور با اینکه مرتفع است اما با سطوحی یکدست راحتی زیادی به سرنشینان القا میکند.در کشنده هوو دقیقا همین طرح کپی شده است اما ابتدای آن را با یک شیب ناشیانه ساخته اند و این مکان را غیر قابل استفاده کرده است.ناگفته نماند که طرح هوو به نظر کپی کابین FM است.صندلی راننده با همان امکانات FH قابل سفارش است و در عملکرد تفاوتی ندارد.داشبورد، اهرم ها و... به همان ترتیب ولوو FH است فقط دورشمار توربو در آمپرها نیست و همین طور دسته ترمز تریلر.


این کامیون به نظر من تندروترین کامیون داخل ایران است و عملکرد موتور و گیربکس آن در حد فوق العاده ای قرار دارد خصوصا اینکه گیربکس آن طرح H روی هم(سوپر) واقعی است و لذت بیشتری در تعویض دنده ها خواهید برد.صدای موتور در حالتهای عادی گوشنواز نیست و اصلا شنیده نمیشود و این ایرادی است به تمامی کامیونهای جدید ولوو.اما در سربالای ها اوضاع بهتر است.بهرحال شخصا علاقه زیادی به شنیدن صدای موتور و گیربکس دارم.البته با این کامیون شما فرقی بین سربالایی و حالتهای مختلف جاده حس نخواهید کرد چون کشش فوق العاده ای دارد فقط در شیب های تند نیاز به دنده های سنگین دارد.بهتر است همیشه بار داشته باشید درغپراینصورت تکان های کابین کمی آزار دهنده است

ادامه نوشته..
مدير سايت
1924
(( این خودرو سنگین در ایران توسط ایرانخودرو دیزل مونتاژ می شود ))

« این خودرو دارای دو مدل L و Lk می باشد »
موتور
مدل: MB-OM 355
قدرت موتور: 240 hp at 2200 rpm
حداکثرگشتاور موتور: 824 Nm at 1500 rpm
تعداد و آرايش سيلندرها: 6عـدد، خطي
Tحجم سيلندرها: 11580 cc
نسبت تراکم: 16.1:1
تعداد و آرايش سوپاپها: 24 عدد، ايستاده

گيربکس
مدل: ZF S6-90
تعداد دنده: 6+1

تجهيزات و متعلقات داخل اتاق
کمربند ايمني
بخاري
آيينه هاي داخلي

سيستم ترمز
ترمز سرويس: پنوماتيک دو مداره
ترمز دستي: پنوماتيک با فشار فنر روي چرخهاي عقب
ترمز موتور: پنوماتيک

مخزن سوخت
  • فلزي
  • ظرفيت: 200 lit
سيستم تعليق
تعليق محور جلو: فنرتخت + کمک فنر
تعليق محور عقب: فنر تخت + ضربه گير فنر


ادامه نوشته..
مدير سايت


دوروگشتاوری که از جعبه دنده اصلی یا جعبه کمک خارج شدهوارد قسمت دیگری از سیستم انتقال قدرت به نام دیفرانسیل می گردد. دوروگشتاوری که از جعبه دنده اصلی یا جعبه کمک خارج شدهوارد قسمت دیگری از سیستم انتقال قدرت به نام دیفرانسیل می گردد.این مرحله در اتومبیل آخرین مرحله انتقال قدرت به حساب می آید ولی در تراکتورکاهنده نهایی آخرین مرحله ی انتقال قدرت می باشد.در دیفرانسیل که مورد بحث ما می باشد،تبدیل هایی انجام می شود که دراین گفتار به شرح آن می پردازیم. موتوری را در نظر بگیرید حرکت دورانی این موتورباید به چرخها که مقصد نهایی آن است انتقال داده شود تا منجر به حرکت تراکتور گردد.حرکت موتور مذکور با عبوراز مسیر های مختلف به مرحله ای می رسد که باید به چرخهای چپ وراست تقسیم شود یعنی درواقع بایدحرکت به اندازه90درجه تغییر مسیر دهد تا به چرخها منتقل شود.حال اگر بوسیله یک پینیون حرکت دورانی را به یک کرانویل انتقال داده شودوکرانویل به نوبه خود دو چرخ دنده جانبی را در طرفین خود به حرکت در آورد می توان مسیر حرکت را به اندازه90درجه تغییر داد، این سیستم که تقسیم حرکت را انجام می دهد می توان یک دیفرانسیل نامید.اگر حرکت تراکتور منوط به حرکت مستقیم باشد ، می توان گفت این دیفرانسیل کامل است اما تراکتور وسیله ای است که دائماً در حال تغییر جهت است در این تغییرجهت ها باید دیفرانسیل هماهنگی لازم را بین چرخهای تراکتور به وجود آورد.برای تامین این هماهنگی باید به دیفرانسیلی که در بالا ذکر شد چهار عدد هرزگرد اضافه شود.هرزگردها در دور زدن تراکتورباعث می شوندکه ازطریق کاهش وافزایش تعداد دور چرخها نسبت به یکدیگر هماهنگی لازم برای دور زدن بین چرخها به وجود آورند

ادامه نوشته..
مدير سايت

موتور دیزل

، ساعت

موتور دیزل: (موتور اغلب تراکتورها از نوع دیزلی است.)

موتورهای دیزل نسبت به موتورهای بنزینی قدرت بیشتری دارند و نیروی مورد نیاز برای کار با تراکتور را تامین می کنند.

به طور ساده در موتور های دیزل ابتدا با استارت زدن و پایین آمدن پیستون در حالی که سو پاپ هوا   باز است هوای صافی شده از مجرای ورود (در انیمیشن Air intake) وارد محفظه ی پیستون می گردد در مرحله ی بعد سوپاپ هوا بسته میشود و هوا در محفظه ی پیستون حبس می گردد و  پیستون دوباره به بالا می آید توسط نیروی چرخ لنگر( چرخ لنگر صفحه ای نسبتا سنگین که به  میل لنگ وصل است و سرعت دوران آن برابر سرعت دوران میل لنگ است و با زیاد شدن تعداد سیلندر اندازه ی آ ن کوچکتر می شود.) دراین زمان حجم هوا 16تا 22 برابر کوچکتر شده و در این حالت سوخت تحت فشار(گازوئیل) توسط پمپ انژکتور

به انژکتور سوخت پاش رسیده و به دلیل عبور از مجاری بسیار تنگ سوخت پاش به صورت پودر وارد محفظه ی پیستون مشود و با هوای داغ منفجر میشود و موجب پایین رفتن پیستون وطی آن میل لنگ چرخیده و توان دورانی ایجاد می گردد وپس از آن دوباره پیستون بالا می آید در حالی که سوپاپ دود باز است دود حاصله   از اگزوز(در شکل (exhaust  خارج میشود واین مراحل با سرعت تکرار میشود.

 

{در نمودار دایره ای انیمیشن زیر چهار مرحله کار موتور 1-مکش قطاع آبی کمرنگ  2-تراکم قطاع آبی پررنگ         3- احتراق و انبساط  قطاع قرمز 4- تخلیه ی دود قطاع خاکستری  نشان داده شده است.)

lمنبع:http://iranmechanization.blogfa.com/8705.aspx

مدير سايت
Swedish manufacturer Volvo Trucks recently unveiled the Volvo Concept Truck 2020 design
concept, The Volvo Concept Truck 2020 displays a long distance vehicle, which can be combined in length, equipped with autopilot. The Volvo Concept Truck 2020 will be able to drive non-stop in nose-to-tail convoys that run at 90 km/h (56 mph) while the cars communicate with each other via a wireless connection.

Moving on to driver’s comfort, the driver’s seat looks more like a modern office chair with a thin ventilated mesh backrest. Behind the driver seat you will find a futon sofa which can be turned into a wide comfortable bed. The luxury experience is further complemented by the customizable lighting that can be changed as per in-cab tasks or resting. The driver may also control the privacy screening and blackout electronically.

Outside, the concept truck features LED headlamps and turn indicators that are integrated into the front of the vehicle. The rear-view mirrors have been replaced by cameras, while images are projected onto the inside of the windscreen.
The Concept Truck 2020 has rear-view cameras that project an image onto the inside of the windscreen and helps the driver to orientate better, LED headlamps and indicators, and collision protection panels on the truck's nose.
ادامه نوشته..
مدير سايت