آموزشگاه رانندگی ویژه آسان ماشین

مجری طرح آموزش و آزمون مهارت رانندگی  ویژه لیفتراک  بیل لودر تراکتور  و.....

به آسان ماشین خوش آمدید

 

در این مطلب نگاهی مختصر داریم به کامیونهای جدید ماک در کلاسهای سنگین و نیمه سنگین. ماک در حال حاضر چندین دهه است که در ایران فروش نداشته است و این باعث شده با وجود علاقه اکثر ایرانی ها به این نشان آشنایی چندانی با کامیونهای جدید ماک نداشته باشیم.
در کامیونهای ماک جدید از موتورهایی با نام MP( Mack Power) استفاده میشود و که برای کاربری های مورد نظر از کلاسهای MP7 و MP8 ­و نهایتاً موتورهای قدرتمند MP10 استفاده میکنند. این موتورها استانداردهای آلایندگی EPA آمریکایی را پوشش میدهند. موتورهای MP8 با 13 لیتر حجم قدرتهایی از 415 اسب بخار تا 485 اسب بخار را پوشش میدهند و موتورهای 11 لیتری MP7 قدرتهایی از 325 تا 405 اسب بخار را شامل میشوند. موتورهای MP10 با 16 لیتر حجم قدرتهایی مابین 515 تا 605 اسب بخار را شامل میشود. در کامیونهای ماک جدید از مجموعه متنوعی از گیربکسهای ساخت Allison, Eaton و گیربکسهای اختصاصی ماک با نام Maxitorque استفاده میکنند و بر اساس نیاز خریدار میتوان گزینه های متعددی را انتخاب کرد. در سطح رفاهی هم ماک با کابین های بزرگ، خشن و دماغ دار خود تمام نیازهای یک راننده را برطرف میکند.
در کلاس نیمه سنگین ماک کامیونهای گرانیت Granite را به صورت کشنده و باری عرضه کرده است که برای کمپرسی، میکسر، مصارف نظامی و بسیاری مصارف دیگر قابل استفاده است . این کامیون از موتورهای کلاس MP7 و MP8 براساس نیاز مشتری استفاده میکند.

رای حمل اتوبانی یا بزرگراهی ماک سری جدید کشنده پیناکل pinnacle را جایگزین سری Vision کرده است. پیناکل میتواند از موتورهای MP7 و 8 استفاده کند.


و در نهایت برای حمل سنگین کشنده تایتن با کسر ت (TITAN) یا همان تیتان خودمان را معرفی کرده است و برای مصارف نظامی، خارج از جاده، محموله های فوق سنگین مورد استقاده قرار میگیرد و موتورهای MP10 را مورد استفاده قرار میدهد.
__________________

مدير سايت


قبل از جنگ جهانی دوم حمل و نقل در ایران و جهان توسط کامیونهای تجاری بنزینی انجام می شد عمده کامیون های پیش از جنگ جهانی دوم در ایران عبارت بودند از: ماک , جمس , دوج فدرال , وایت , والفرانس و کامیون های دیگری مثل بوزینگ , گرام , ماگیروس.قدرت بیشتر و استقامت بالاتر کامیونهای آمریکایی باعث شده بود تا ساخته های این کشور در راس کامیون های مورد استفاده در ایران قرار بگیرند. این وضعیت تقریبا تا پایان جنگ جهانی ادامه داشت. بعد از جنگ جهانی با توجه به اینکه ایران محلی یرای تردد متفقین بود همزمان کامیونهای آمریکایی مثل ماک استودی , بیکر , دوج و.............نیز در تعداد بالاتر نسبت به قبل به ایران وارد شدند.

ادامه نوشته..
مدير سايت

1 - این گیربکسها توسط یک ecu کار میکنند که با ecu مرکزی موتور هر لحظه در ارتباط است. زمانیکهدور موتور از حد نرمال پائین بیاید ecu مرکزی به ecu گیربکس فرمان دنده بهتر را صادر میکندو بلعکس .جالب است که این فرمان در سراشیبی و سربالائی فرق میکند یعنی هرچه سربالائی بیشتر باشد ، گیربکس اتوماتیک دنده بهتری را درگیر میکند .نا گفته نماند که این گیربکسها بسته به مقدار بار کامیونو درصد شیب جاده عمل میکنند. زمانیکه دور موتور به حد نرمال برسد ecu گاز را زیر پا قطع میکند سپسفرمان دنده را به گیربکس داده و دور موتور را تنظیم میکند یعنی گاز وسط میدهد حال به حد لازم بعد ازاینکه گیربکس دنده بهتر را در گیر کرد دوباره ecu موتور گاز را وصل می کند . این نکته هم باید دانستکه راننده ( در طی این مراحل که شاید به ثانیه هم نکشد) پای خود را از گاز نباید بردارد.

ادامه نوشته..
مدير سايت